Jak przetrwać rozmowę o pracę po angielsku?

Patrice Laperriere

0 Comments

31/10/2013

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, jak ważna jest komunikacja? Brak możliwości dogadania się z innymi nie tylko powstrzymuje cię przed osiągnięciem wyznaczonych celów, ale może także zagrażać Twojej szansie na zatrudnienie.

Rozmowa jest kluczowym elementem procedury rekrutacyjnej. Podczas komunikacji z pracodawcą, dobieranie odpowiednich słów jest niezbędne, aby stworzyć dynamiczną wymianę zdań. Słuchacz ma tylko jedną szansę na zrozumienie przekazu. Dlatego powinieneś się wcześniej osłuchać z popularnymi słowami, łatwymi do podłapania sentencjami, powtórzeniami i bezpośrednimi zwrotami.

Według artykułu zatytułowanego „Co uczniowie muszą wiedzieć, aby odnieść sukces w XXI wieku”:

Zrozumiała komunikacja jest niezbędna do odniesienia sukcesu. Na obecnym rynku osoba, która mówi wyraźnie jest postrzegana jako taka, która również jasno myśli. Mówiona oraz pisana komunikacja to nie tylko narzędzia do zdobycia pracy, ale także jej utrzymania.”

Kiedy mówisz, staraj się przestrzegać zasad związanych z powszechnym amerykańskim angielskim (General American English). Słuchacze postrzegają tych, którzy się nim posługują jako bardziej kompetentnych niż tych posługujących się wyróżniającym się językiem.

Jeżeli angielski nie jest twoim ojczystym językiem, pomyśl o publicznych wypowiedziach (czy to na spotkaniach w większym gronie, czy podczas rozmowy o pracę) jak o szansie na dowiedzenie się więcej o języku i jak go używać. Zapewnij się, że przy nauce takiego mówienia spotkasz się z wieloma możliwościami rozwoju swoich umiejętności i stania się lepszym rozmówcą.

Oto parę pomocnych wskazówek:

  1. Nie śpiesz się i mów powoli. To daje słuchaczom czas na przyzwyczajenie się do twojego głosu i skupienie na wiadomości, którą chcesz przekazać.
  2. Identyfikuj słowa, przy których masz problem z wymową. Przećwicz wypowiadanie tych wyrazów pięć razy. Praktykuj dopóki nie będzie to łatwiejsze.
  3. Używaj słów ze swojego ojczystego języka, aby podkreślić kluczowe kwestie. To sprawi, że pracodawca lub słuchacz docenią ten język i akcent.
  4. Ćwicz z dyktafonem. Słuchanie siebie samego może pomóc w zwróceniu uwagi na błędy wymowy i artykulacji. Wymowa jest prawidłowym kształtowaniem brzmienia słów. Artykulacja jest klarownością z jaką tworzone są dźwięki, bez względu na to, czy są prawidłowo wymawiane. Ważne jest, aby dbać o obie sfery mowy.
  5. Ćwicz często, najlepiej z anglojęzycznym znajomym.

    By uzyskać więcej wskazówek jak być przygotowanym i pewnym siebie podczas rozmowy o pracę po angielsku odwiedź stronę naszego kursu.